Instrumentos / Instruments

The PsyAssessmentLab team has developed a systematic work on the adaptation, validation and standardization of Psychological and NeuroPsychological Assessment Instruments presented below with a brief description and the corresponding list of publications (national and international publications).

The study of some of these instruments was carried out in the context of externally funded research projects (namely, Foundation for Science and Technology, Calouste Gulbenkain Foundation), including Ph D theses, PhD and Post Doctoral Scholarships, Master dissertations.

In addition to the active involvement of students (pre-graduates, graduates, post-graduates), it is also worth mentioning that the study of some instruments involves with some regularity the collaboration of Neurology, Psychiatry and Pediatric Services, as well as neurologists, psychiatrists and pediatricians, whose contribution sometimes extends to the supervision of Ph D and master's students.
To know more about these assessment tools (eg, dimensions examined, studies and Portuguese publications) just click.

A equipa do PsyAssessmentLab tem desenvolvido trabalhos sistemáticos de adaptação, validação e normatização de Instrumentos de Avaliação Psicológica e NeuroPsicológica a seguir apresentados através de uma descrição breve e da respectiva lista de publicações.

O estudo de alguns destes instrumentos foi realizado no âmbito de projectos de investigação com financiamento externo (INIC, JNICT, Fundação para a Ciência e Tecnologia), incluindo Bolsas de Doutoramento e Pós-Doutoramento, Teses de Mestrado/Teses de Mestrado Integrado.

Para além do envolvimento activo de alunos (pré-graduados, graduados, pós-graduados) importa referir igualmente que o estudo de alguns instrumentos envolve com alguma regularidade a colaboração de Serviços de Neurologia, Psiquiatria e Pediatria bem como de neurologistas, psiquiatras e pediatras cujo contributo se estende por vezes à orientação de alunos de doutoramento e mestrado.

Para saber mais acerca destes instrumentos de avaliação (e.g., dimensões examinadas, estudos e publicações portugueses) basta apenas clicar.